woensdag 19 maart 2008

Op hete kolen

Aan welke verslavingen ben ik onderhevig? Strips natuurlijk. Dat is soms mijn spirituele verrijking, soms het tegenovergestelde ontspanningsveld. Toch zijn er voldoende afleidingsmanoeuvres die me weerhouden van dit geestesverheffende werk. Muziek. En film. Of de mannelijke verslaving van het obsessief kopen en verzamelen van speelse spullen. Je ziet, het heeft niet altijd met zintuigen te maken. In plaats van alle nieuwigheden nefast te verpletteren of op te hemelen, word ik afgeleid door een zinloos spel of andere aandachtstrekkers die me prikkelen. De laatste dagen is dat internetduivel youtube. Na de baronneske capriolen van Borat me de wereld van Ali G eigen gemaakt en in diens kielzog bruine Bruno. Vandaag stonden volgende op continuous repeat met melancholische melodieën en beroerende beelden:
* Albatros
* All is full of love
* Gone till november
* Unravel
Om te camoufleren dat ik geen kneit heb uitgestoken? Neen, heel de dag ergerde ik me aan de titel Cokes in voorraad. Waarom kon dat niet mooi Cokes in stock blijven?
- Kuifje Kleurenfacsimilé 19
- Kuifje 19 SC
- Kuifje 19 HC
En Claus, verdient die geen applaus? Neen, die maakte een einde aan zijn grenzen van een darwinistische levensbeschouwing en ging Alister McGrath in hogere regionen opzoeken.
Wat ik mij eerder afvroeg: is euthanasie niet verboden in België?
Neen.

Geen opmerkingen: