zondag 8 mei 2011

De kleinste

Nog zo'n gouwe ouwe over gastjes die onderling aan 't stoefen zijn. Zegt de eerste: "Mijne pa, hè. Mijne pa, die is zo klein dat hij zonder zich te bikken onder de tafel kan lopen." Waarop de tweede: "Bwah, da's niks vergeleken met die van mij. Die is zo klein dat-ie zich zonder te bukken onder een stoel kan doorlopen." Iedereen verbijsterd. Behalve Jantje (ja, want in een gouwe ouwe komt altijd Jantje in voor). Jantje is droevig. "Awel, wat scheelt er?", vragen ze geïnteresseerd. Jantje: "Mijn papa is zo klein en ligt daarom nu in het ziekenhuis!" Waarop de anderen verbouwereerd vragen: "Hoezo dat?" Jantje: "Ja, die ligt nu in 't ziekenhuis omdat hij van de ladder is gevallen toen hij aardbeien aan 't plukken was..."
Om niet al te meelijwekkend over te komen, was dit het dekmantelverhaal om te melden dat ik vorige week overijverig zelf van de ladder ben gedonderd. Een kleurrijke bloeduitstorting en een gapende wond tot gevolg. Gelukkig heb ik meer verstand van strips. Of dat denk ik toch.

Geen opmerkingen: