En zo zie je maar dat je nooit bevooroordeeld moet lezen. Na de debacles van de voorgaande reeksen (Berlijn, Grand Prix) had Marvano een beetje zijn eigen kwalitatieve imago (De Eeuwige Oorlog) geschaad door opdringerige geschiedenisboeken te produceren. Gezien de inhoud en de band met Grand Prix vreesde je dat de auteur in dezelfde val zou trappen. Wonderwel is dat niet zo. Het tegendeel is eerder van toepassing. Stouwde de auteur voorheen de albums vol met feiten en historische voetnoten, zo laat hij hierin summier alles organisch op je afkomen. Safaya is de scherprechter, de betrokken partij die meegroeit tijdens de zoektocht, op zoek naar een nieuwe thuis. Inschatten waar Marvano naartoe wil, is niet vanzelfsprekend. Is dit een thriller? Een vergeldingsactie? Een politiek statement? Van alles wat een beetje. Je hebt geen grip op de intenties van de auteur. Grafisch focust Marvano zich op wat hij het best kan. Al is hij geen groots tekenaar, hij weet hoe iets visueel te vertellen (composities en pagina-opbouw). Laat het tweede deel van hetzelfde kaliber zijn.
- Barracuda 4 ***
- Garfield Pocket 61 ***
- Garfield Pocket 62 ***
- Joodse brigade, De 1 ***
zondag 8 december 2013
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten