Inhoudelijk: "Thomas Beresford en Prudence Cowley ontmoeten elkaar in een restaurant in Londen. Doordat ze werkloos zijn, bespreken ze een advertentie die ze willen plaatsen om zich aan te bieden als avonturiers die bereid zijn om 'alles te doen en overal heen te gaan'."
Wie niet meteen overtuigd is, zal onze bespreking wél helpen: "De schutbladen, stijlvol en het uit de band springen van de traditionele kadertjes (12-13, 16-17, 38-39, 47-48), een te euforisch liefhebber zou denken dat Emilio Van der Zuiden hét in zich heeft. Helaas was de schoenmaker best bij zijn leest gebleven. Zelfs deze vormelijk frisse aanpak kan het poserende, steriele werk van de artiest opkrikken naar een hoger niveau. Alles is zo theatraal en zielloos dat de plot eerder lachwekkend dan geloofwaardig is. Je ziet de pointe ondanks de vele bochten al van ver aankomen, zwak. Grafisch heeft Beresford wat weg van Olivier Neuray in Cambridge Five, alleen klopt het bij de laatste wel. Auto's en babes, dat is wat Van der Zuiden nodig heeft, niet retro Victoriaans gaan tekenen met een doordeweekse adaptatie van een roman. De geheime tegenstander, stereotiep. Dan is Aspis veel cassanter."
10-10-2018
6/10
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten