
Afgelopen zondag op een rommelmarkt weer leuke vondsten gedaan. Welk risico neem je immers als je voor één euro iets kan meegrabbelen. Of ik de film ooit zal kopen, valt te betwijfelen. Maar alleen al om Born Slippy te hebben, kan je best de filmmuziek van Trainspotting in huis halen. Aanstekelijk word je swingend aangewakkerd met popklassieker Lust for life. De tot treurens toe gedraaide schlager blijft zijn effect behouden. Je hebt inderdaad een zekere zin in het leven. Brian Eno en Primal Scream doen het rustiger aan en vatten het esoterisch op, de ene al wat ritmischer dan de ander. Voor wie een paddenstoelknaller verwacht, Sleepers Atomic is een losse flodder, laat sommige venijnige zaken aan Blondie over. Britpop heerst met een electrobestelling van de nieuwste New Order-orde, een nachtclubbende Iggy Pop en een gitaarwazige Blur in melancholische stemming Sing wenend. Een perfecte dag wordt ingezet door de kwetsbare Lou Reed. Pulp geraakt een eindje verder in Mile end. Electro Bedrock, een zagerige Elastica en een finale hit voor Leftfield. Om bijna af te sluiten met Underworld. Die eerste drie minuten kan je voortdurend op continuous repeat zetten. Blur-eenzaat Damon Albarn mag het geheel frivool en speels afsluiten.
Danny Boyle wist duidelijk hoe hij zijn film hip en trendy moest maken. Met een selectie uit de Britse crêmemuziek levert hij de kers op de taart. Een koopje, deze op tijd gespotte CD.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten