zaterdag 19 maart 2011

Rommelmarktkoopje: U2 360° at the Rose Bowl

Het ene concert is inderdaad het andere niet en live tussen de massa zitten terwijl U2 het Koning Boudewijnstadion platspeelt met een wel of niet optimaal functionerende geluidsinstallatie, je moet erbij zijn om er achteraf over te kunnen zagen en klagen. Die avond had ik reeds afgesproken ten huize van Cambré, hoewel me een half uurtje voordien toch het aanlokkelijke voorstel werd gedaan om alsnog naar de Heizel af te zakken en me daar binnen te loodsen. Ach, ik zou later wel mijn zoete wraak nemen, want zuur ligt nogal zwaar op de maag. Vandaag was het zo ver.
Op verzoek een levering gedaan vanmorgen bij de bibliotheek van Brasschaat, vlak naast de Pastorie, een beruchte ontmoetingsplaats in het nu door Albert Heyn ingepalmde Antwerps Kemperstadje. Was me daar toch geen rommelmarkt zekerst!
Petieterig klein, een chirolokaal gevuld en toch met een waslijst artikelen buitengewandeld. De DVD U2 360° at the Rose Bowl is daar één van.
Lui vanuit de zetel op decadent groot scherm en met een even verdorven kapitalistische surround system de bombardie van een U2-concert meebevend meebelevend, een bijna ruimtelijke Frank de Winne-ervaring. En al heb ik dan geen Frankie goes to Hollywood-covers mogen aanhoren, op deze tourvariant staan ongetwijfeld stukken die niet in Brussel passeerden. Mijn inkomticket was meer bescheiden: 3 euro.
U2 360° at the Rose Bowl. Tom Krueger. ****

Geen opmerkingen: